Starbucks, cel mai nou gigant care protestează împotriva practicilor Facebook

de: Alexandru Puiu
01 07. 2020

Facebook a pierdut o sumă fabuloasă de bani din reclame în ultima lună, din cauza conținutului pe care îl tolerează pe platforma online. Starbucks este doar cea mai recentă companie ca refuză să-i mai dea bani.

Din momentul în care au început protestele împotriva rasismului sistemic din Statele Unite ale Americii și foarte mulți și-au dat seama că Facebook, Twitter, Instagram sau YouTube fac parte din problemă, nu din soluție, rețelele de socializare au fost penalizate. Cel puțin temporar, mai multe companii importante au decis să întrerupă achiziția de reclame pe una sau mai multe dintre platformele online de mai sus.

Starbucks este ultima care a anunțat că, sub formă de protest la adresa volumul semnificativ de ură de pe rețelele de socializare, va înceta să mai aibă reclame pe Facebook, Instagram, Twitter și altele. Singura platformă pe care va mai servi reclame este YouTube, pentru că acolo este un pic mai precisă selecția canalelor cu care dorești să-ți asociezi brandul.

Deși nu este foarte clar pe cât timp se va desfășura acest boicot, penalizările financiare înregistrate de Facebook vor fi pe cel puțin o lună. Între timp, oficialii Starbucks se vor afla în discuții cu parteneri și membri ai unor organizații pentru protejarea drepturilor ca să facă mai multe lucruri în speranța facilitării egalității drepturilor și șanselor între oameni.

”Mai multe trebuie făcute” pentru a crea un spațiu online inclusiv, prietenos, amiabil, insistă cei de la Starbuck, iar asta nu este posibil fără o colaborare profundă între companiile din sectorul privat și politicieni. Ca referință, în perioada în care nu va mai avea reclame pe Facebook, Instagram sau Twitter, Starbucks va continua să posteze pe paginile de profil oficiale, fără să-și promoveze respective postări.

Lista companiilor care și-au retras deja toate reclamele de pe Facebook include Coca-Cola, Honda, Hershey, Verizon și nu numai. Cei mai mulți speră că gigantul condus de Zuckerberg va ceda presiunii financiare, dar este puțin probabil.